Един от най-популярните аксесоари е часовника. Това е нещо, което повечето от нас притежават, а хората са носили хронографи в продължение на стотици години. Историята на часовниците е интересна и обхваща голяма част от човешката история. Въпреки че първият часовник е създаден през шестнадесети век, корените на това устройство започват много преди това. Всъщност историята на часовниците се проследява до 2000 години преди новата ера, когато китайците и египтяните първи са създали устройства за измерване на времето. С течение на годините, те стават все по-сложни до четиринадесети век, когато са създадени първите механични устройства. Най-важната година в историята на часовниците вероятно е 1504 година. Това е годината, когато немецът Peter Henlein, създал първия джобен часовник, въпреки че има някои, които оспорват това твърдение. Часовникът му се навивал на всеки 40 часа и това е впечатляващо, като се има предвид, че други часовници, създадени скоро след това са имали нужда от навиване най-малко два пъти на ден. Тези ранни часовници не са толкова популярни, и само най-важните хора от елита са ги притежавали. Тези първи часовници са само началото и в зората си не са били много точни и надеждни. Това всъщност не се е случило до началото на седемнадесети век, когато часовниците стават популярни. Технологията продължава да се подобрява и през 1675 пролетта в механизма на часовника е въведена спирала за баланс. Това е голям напредък, защото означава, че часовниците биха могли да бъдат наистина много точни. Също по това време, е добавена и втората стрелка и часовниците са с римски цифри за отчитане на часа, за да е по-лесно за хората да отчитат времето. Тези часовници все още не са навлезли в ежедневието на хората до средата на деветнадесети век, когато започва масово производство и стават достатъчно евтини, за да могат много хора да си ги позволят. Преди това часовниците се изработват на ръка и обикновено са устройства, изработени с фантазия и изискан дизайн.
В ера, доминирана от смартфони, на които потребителите могат да се информират по всякакъв начин за времето (посредством различни приложения), производителите на часовници се опитват да продават продуктите си като луксозни стоки. На най-голямото изложение за часовници - Baselworld, бяха представени последните тенденции в сектора. То се посещава традиционно от над 100 000 души и се отразява от над 3 000 журналиста. Ще продължи до петък. Механичните часовници, инкрустирани със злато, диаманти и перли, са последната тенденция в сектора за 2013 г., според изпълнителния директор на Tissot – Франсоа Тибо. Производителите на луксозни часовници безспорно са изправени пред известни трудности и предизвикателства, свързани с възстановяването на световната икономика. От асоциацията на 1 400 производители на часовници обаче остават позитивно настроени в очакванията си за развитието на индустрията през тази година. Повод за оптимизъм се дава от рекордните продажби на швейцарските производители, възлезли на 21.4 млрд. франка (22.6 млрд. долара) през изминалата година - повишение от близо 11% на годишна база. „Бизнесът, като цяло, е добре, но все още е изправен пред предизвикателствата в САЩ и Европа“, коментира Улрих Херцог, изпълнителен директор на 109-годишния швейцарски производител на часовници Oris. Компанията се е насочила към удовлетворяване на потребностите на растящата база купувачи на среден клас луксозни часовници в диапазона между 1000 и 5000 долара. Часовник в рамките на посочения ценови диапазон все още може да привлече значителен брой купувачи на развиващите се пазари като Китай, Индия и Бразилия, коментира още Херцог, цитиран от Bloomberg. Китай също започва да се превръща в сериозен играч на пазара на часовници, като е изнесла стока на стойност 4 млрд. долара през изминалата година, регистрирайки продажби от 7.5 млрд. долара, или ръст от 10%. Панаирът на часовници съвпада с обявената новина от китайската компания China Haidian Holdings, че купува швейцарският производител на луксозни часовници Swiss Montres Corum за 86 млн. швейцарски франка (90.82 млн. долара). Китайският производител вече притежава швейцарската марка Eterna и има лиценза за производството на часовници Porsche Design.